Díjazásban részesült a Tisza és a Menza
Elismerésben részesült a Tisza Cipő és a Menza Étterem.
Budapest Márka Díjat vehetett át Vidák László hétfőn. Két márkája – a Tisza Cipő és a Menza Étterem és Kávézó – is elismerésben részesült. A díjjal járó oklevelet Szentes Tamás, főpolgármester-helyettes nyújtotta át, aki elmondta, mind a Tisza, mind a Menza munkájával olyan értékes tevékenységet végeznek Budapesten, amely öregbíti, és messzire viszi a főváros és az ország jó hírét.
A főpolgármester-helyettes hozzátette: minden kor teremt értéket, és pontosan ezeket az értékeket kell kiválogatni, és megőrizni az utókor számára. A Tisza és a Menza igazgatója tökéletesen ráérzett erre; kiragadta a múltbéli értéket, majd a mai korba helyezve jó ízléssel, fantáziával új értéket hozott létre, sőt stílust teremtett. Ezzel Vidák László nem magán, hanem közérdeket valósított meg.
Az elismerést a Fővárosi Önkormányzat Szentes Tamás javaslatára alapította. A Budapest Márka díjat négy területen osztják ki: ez a fővároshoz köthető kiemelkedő termék, valamint szolgáltatás, kimagasló fővárosi kulturális-művészeti eredmény (például zenekarok, énekkarok, színházak, múzeumok), továbbá a kimagasló fővárosi közszolgáltatások elismerését teszi lehetővé.
Két név, egy család
E két magyar márka élete összefonódott. A 2003-as esztendő a Menza számára születést, a Tisza számára újjászületést hozott. Mindkettő sajátossága, hogy visszanyúlnak a múltba, de friss, fiatalos lendülettel dolgoznak. A múltból építkeznek, de nem ragadnak ott. A retro stílust erősítik, mégis újak. Mindkettő sikeres és szerethető márka.
Menza miliő
Ez a Menza nem az a menza. Zavarba ejtő elegancia fogadja a betérőt. A retro hangulatról a berendezés gondoskodik: egy padláson talált utolsó tekercs virágmintás, kesztölci tapéták, az eredeti retro ruhafogasok, a 60-as, 70-es évek stílusát idéző, divatos tölgyfabútor, a halszálkában lerakott parketta, az egyedi gyártású kanapék, az olasz designszékek, a Külker Üdülő bárpultjáról lefeszegetett rézberakás, a durvaszövésű textíliák és a barnás-narancsos színek. Az egész hely romantikáját pedig az asztalokon vázában csücsülő, színes minigerberák adják. Megfér, sőt kiegészíti egymást régi és új, közösségi étkeztetés és ínyencfogás, öltönyös és farmeros vendég. Itt azon sem lepődik meg senki, ha az étterembe látogató turisták a nem sokkal előtte vásárolt tiszás táskával a kezükben lépnek be. Bárcsak minden menza ilyen lenne!
„Minden időben, Tisza cipőben”
A nagy múltú Tisza Cipő feltámasztásával 2003-tól jó minőségű, újra dizájnolt logójú darabok születtek. A márka újraélesztéséhez anno egy véletlen momentum adta meg a kezdő lökést: Vidák László a Deák téren pillantott meg egy járókelőt, aki elkoptatott, mégis nagy becsben tartott Tisza cipőben sétált. Miután szakmai kiállításokon és külföldi utazásai során már látta, hogy a különböző világcégek retro modellekkel jönnek ki, arra gondolt, hogy ideje a Tiszába új életet lehelni, és a régi klasszikust elővenni. Olyannyira jól sikerült a megújulás, hogy a Tisza 2013-ban ünnepelte 10. évfordulóját. A jubileumot sporttal, zenével, nagyszerű bulival, a Tisza Majálissal koronázták meg tavaly májusban. A siker pedig tovább folytatódott: 2013-ban új kollekcióval bővült a kínálat. Megjelent az elegánsabb, komolyabb vonalat képviselő Tisza Budapest. Ma már büszkén feszít benne idős és fiatal, bohém és visszafogott. Ők mindannyian tudják; lábbelijük értéket képvisel. Egy letűnt kor értékét és a jelen trendjét viselik lábukon.
Kalácska Nóra/MTRO